Meniu ce trebuie respectat pe perioada sarcinii

Cum arata un meniu perfect pentru o femeie insarcinata

Meniul unei femei insarcinate trebuie sa fie foarte echilibrat. Atat mama, cat si copilul trebuie sa aiba pe tot parcursul sarcinii vitaminele necesare pentru o crestere normala. Sa nu uiti niciodata de importanta pe care o au legumele si fructele proaspete. Daca ai posibilitatea sa mananci fructe si legume din propria gradina, mai bine renunti la cele din supermarket.

Deoarece alimentatia este extrem de importanta, trebuie sa stii ca atunci cand mananci iti hranesti totodata si copilul. Este normal ca pe perioada sarcinii sa iei in greutate, dar nu trebuie sa depasesti 15 kilograme.

Iti propunem un meniu pentru o saptamana, meniu ce te va tine departe de kilogramele in plus.

Luni

Micul dejun:

-Ceai sau o cana de lapte.
-2-3 felii de paine integrala cu ricotta. Painea integrala este mult mai buna decat painea alba, iar ricotta poate fi gasita la orice supermarket. Daca vrei poti manca si cateva felii de ardei gras.
Gustare: 40 grame de migdale crude.

Pranz: 50-80 grame ficatei de pui. Pentru a evita grasimile, poti prepara ficateii la cuptor cu legume.

Gustare: Un iaurt mic- alege un iaurt care nu are o cantitate prea mare de grasime, maxim 2% grasime. Pentru ca iaurtul sa fie mai gustos poti pune in el o lingurita de dulceata dupa preferinta sau daca iti doresti o gustare sarata, atunci poti pune 3-4 lingurite de seminte crude.

Cina: Somon (100-150 grame). Mare atentie la cum gatesti somonul. Ai grija sa fie gatit bine si sa nu il mananci crud. Poti face somonul la gratar si sa il servesti impreuna cu spanac proaspat.

Marti

Micul dejun: Omleta cu ciuperci (omleta poate fi realizata din 2-3 oua, dar fara ulei). Poti manca omleta cu o salata de rosii+ oregano, pentru un gust mai bun. Paine integrala: 2-3 felii. Ca bautura poti alege o cana de ceai din plante naturale.

Gustare: O banana.
Pranz: Muschi de vita la gratar cu broccoli sau conopida. Legumele pot fi fierte, facute la gratar sau chiar crude.

Gustare: 150 grame de urda. Poti pune si niste marar daca iti place la gust. In aceeasi compozitie adauga putin ulei de masline + seminte crude de floarea soarelui.
Cina: 100-150 grame de quinoa-fiarta. O poti condimenta cu busuioc si patrunjel. Quinoa este foarte sanatoasa si indicata femeilor insarcinate deoarece contine proteine care se asimileaza foarte usor, sau mult mai repede decat proteinele din carne.

Miercuri

Micul dejun: 2 sau 3 felii de paine integrala.

Gustare: Un kiwi si un mar/banana.

Pranz: 150-200 grame de piept de pui; poate fi preparat la gratar sau fiert. O salata: salata verde si doua rosii.
Gustare: Un iaurt mic, cu putine grasimi.
Cina: Curcan facut la cuptor sau la gratar. Il poti combina cu cinci ciuperci mari facute la cuptor.

Joi

Micul dejun: O cana de lapte in care poti pune 3-4 linguri de fulgi de ovaz.
Gustare: Iti poti prepara singura o gustare delicioasa. Un iaurt degresat si fructe proaspete, precum piersici, caise, mure sau capsuni.
Pranz: 150 de grame paste integrale cu ulei de masline, sare, busuioc si suc de rosii/rosii.
Gustare: Supa de legume.
Cina: Dorada sau pastrav la gratar.

Vineri

Micul dejun: Un bol de cereale bogate in fibre peste care torni lapte. Laptele te va ajuta sa ai calciul necesar organismului, iar cerealele vor tine in frau foamea.
Gustare: 2-3 felii de paine integrala.
Pranz: Muschi de porc la cuptor, maxim 150 de grame, impreuna cu avocado.
Gustare: Un iaurt mic cu un pumn de seminte crude (nuci, migdale).
Cina: Pulpe de pui la gratar (100-150 gr) cu diferite legume la gratar, dar evita cartofii.

Mancarea picanta nu grabeste travaliul

Sambata

Micul dejun: Doua oua fierte cu 2-3 felii de paine integrala.
Gustare: Salata de fructe proaspete: o para, o portocala, un mar.
Pranz: Orice iti doresti – dar nu exagera in privinta cantitatilor.
Gustare: un iaurt.
Cina: Supa de pui cu legume, poti include si cartofi.

Duminica

Micul dejun: 2-3 felii de paine integrala cu unt. Painea integrala este foarte buna pentru digestie.
Gustare: Trei linguri de cous cous, care pot fi amestecate cu putin ulei de masline, sare, rosii, castraveti. Cous cousul trebuie fiert.
Pranz: Ciorba de fasole, nu exagera cu portia. Limiteaza-te undeva la 200 de grame.
Gustare: Salata cu rosii, patrunjel sau oregano, ceapa-dar nu prea multa.
Cina: Ficatei de pui la cuptor sau gratar. Ficateii pot fi serviti cu legume proaspete dupa preferinta

Sursa mamicii.ro

admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *