PROBLEME LEGATE DE SOMN: INSOMNIA IN TIMPUL SARCINII,CAUZE ȘI SOLUȚII

Multe femei insarcinate spun ca le este greu sa adoarma deoarece nu se simt confortabil, trebuie sa mearga la baie constant, au dureri de picioare si de asemenea, sunt nerabdatoare cu privire la venirea pe lume a bebelusului.

Avand in vedere toate modificarile fizice si emotionale prin care trece o gravida, nu este de mirare ca 8 din 10 femei au probleme legate de somn in timpul sarcinii.

In sarcina umana, somnolenta este o acuza frecventa a primului trimestru, care poate precede realizarea sarcinii de catre femeie. Durata de somn pe noapte creste cu aproape 0,7 ore in primul trimestru. Totusi, eficienta somnului in aceasta perioada a sarcinii scade semnificativ, iar tulburarile somnului sunt asociate mai ales cu oboseala, greata si varsaturile.

In trimestrul al doilea de sarcina durata totala de somn nocturn scade, fiind observata cresterea prevalentei somnului nelinistit. Cu toate acestea femeile gravide mentin un ritm diurn clar al nivelului seric al melatoninei in timpul sarcinii, fara modificari ale fazei circadiene.

In ultimul trimestru, cauzele frecvente ale tulburarilor de somn cuprind disconfortul general, frecventa mictiunilor si trezirile spontane sau somnul nelinistit. Miscarile fetale, pirozisul, disconfortul picioarelor, oboseala si dificultatea de a adormi sau de a mentine somnul sunt de asemenea raportate.

Ce poti face?

Inainte de a te pune in pat, incepe cu un ritual de relaxare: fa o baie calda, bea o ceasca de ceai de musetel, asculta muzica linistitoare, roaga-ti partenerul sa-ti maseze picioarele – orice te face sa te relaxezi;
Asigura-te ca dormitorul tau are temperatura potrivita pentru somn. Este suficient de intunecat si liniste? Draperiile inchise la culoare blocheaza lumina nedorita, iar sunetele ambientale ajuta la mascarea zgomotului cauzat de traficul de afara.
Daca nu ai adormit in 20 – 30 de minute dupa ce te-ai pus in pat, ridica-te si du-te in alta camera. Citeste o revista, sau asculta muzica pana devii somnoroasa si du-te apoi in pat.

Atunci cand somnul nu vrea sa vina repede, nu te ingrijora. Daca devii agitata, nu faci decat sa inrautatesti situatia, iar a doua zi nu te vei simti foarte bine.

Desigur, daca tu consideri ca ai o problema serioasa legata de insomnii, este de preferat sa consulti un medic.

Intre timp, aminteste-ti mereu ca insomniile pot fi frustrante, insa, in timpul sarcinii, sunt un lucru comun.

anitas bianca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *